Radiofrequentie als fysiotherapeutische techniek

Winback TECAR (Transferred Energy Capacitive and Resistive) therapie is een fysiotherapeutische techniek die gebruik maakt van radiofrequente energie om het genezingsproces van weefsels te bevorderen. Het wordt vaak gebruikt bij de behandeling van sportblessures, chronische pijn, ontstekingen en weefselbeschadiging.

De Winback TECAR-therapie werkt door middel van twee elektroden die op de huid worden geplaatst. Deze elektroden genereren radiofrequente energie(ionenflux) die door het lichaam wordt overgedragen en omgezet in warmte. De warmte verhoogt de bloedcirculatie en stimuleert de stofwisseling in de weefsels, wat helpt om afvalstoffen af te voeren en de toevoer van voedingsstoffen en zuurstof te verhogen. Daarbij stimuleert de radiofrequente energie de cellen het herstel van het weefsel op gang te zetten. Dit zorgt voor een bevordering van het herstel.

Winback TECAR-therapie wordt altijd gebruikt in combinatie met andere fysiotherapeutische technieken, zoals bindweefsel/fasciatherapie, dryneedling, oefeningen en lichaamsbewustzijn , om de algehele genezing te bevorderen. Het is een veilige en niet-invasieve behandelmethode. De behandeling kan worden aangepast aan de individuele behoeften van de patiënt en kan worden gebruikt om een breed scala aan aandoeningen te behandelen.

Behandeling

Ondervindt u hinder van (chronische) pijnklachten of twijfelt u of heeft u vragen over uw klacht(en) en wilt u dat er nader onderzoek wordt gedaan of wilt u eens een behandeling met de Winback Tecar ondergaan, neem dan contact op via onderstaande “JA IK WIL EEN AFSPRAAK” knop. De fysiotherapeut zal dan samen met u, tijdens uw eerste consult, indien nodig een behandelplan maken. Dit behandelplan kan bestaan uit: