Blijf niet met rugklachten rondlopen

Loopt u met rugklachten rond, maak dan nu een afspraak, dan kunnen we onderzoeken waar deze klachten vandaan komen en met u een behandeltraject starten om van de klachten af te komen zodat u weer vooruit kunt in uw werk, sport of hobby’s.

Veel voorkomende rugklachten zijn; hernia, ischias, SI-klachten, instabiliteitklachten, uitstralende klachten naar bil of been, scoliose, bindweefselpijn, gewrichtspijn, osteoporose, overbelasting van de rug.

Rugklachten bestaan in vele vormen. Zo kunt u last hebben van vermoeidheid in de onderrug bij lang zitten of staan, pijnklachten bij het bewegen van de rug of uitstralende pijn naar de billen of benen. Pijn tussen de schouderbladen met uitstraling naar de nek, onderrug of armen.

Therapie en doel

Door geven van gerichte en effectieve fysiotherapie en of fasciatherapie, het leveren van maatwerk door middel van oefeningen afgestemd op uw behoefte en goede duidelijke voorlichting kunnen wij er samen voor zorgen dat u zorgeloos en wellicht pijnvrij door het leven kan.

De effecten van de therapie zijn vaak direct merkbaar: je voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn. Het behandelprogramma van de therapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen.

Het doel van de fysiotherapie of fasciatherapie is enerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds je houding en bewegingen te verbeteren.